9 - رواية كوخ بأخر المدينة ... بقلمي Vet SaRa - تم إضافة رابط التحميل - الصفحة 3 - منتديات همسات روائية


الإهداءات

آخر 10 مشاركات
رواية ليلة عابرة (32) الجزء الثالث من سلسلة الأخوة أنتيكيز للكاتبة Maya Banks .. كاملة (الكاتـب : nagwa_ahmed5 - آخر مشاركة : منةمحمد ضيف - المشاهدات : 244871 )           »          (189) قصة عروس الأمير الحامل - جينيفر لويس - الجزء الأول من سلسلة عصيان ملكى (الكاتـب : nagwa_ahmed5 - آخر مشاركة : shymokhmys - المشاهدات : 28863 )           »          رواية ليلة ووريث الجزء الأول من سلسلة بأمره الملكى ترجمة nagwa_ahmed5 عدد رقم 49 .. كاملة (الكاتـب : نورسين - آخر مشاركة : منةمحمد ضيف - المشاهدات : 193280 )           »          رواية منتهى الوقاحة العدد رقم 102 للكاتبة ليزيونغ..حصرية (الكاتـب : نورسين - آخر مشاركة : شجرة اللبلاب - المشاهدات : 55543 )           »          رواية اميرته المدللة حصري (88) بقلم angel of hell الجزء الثانى من سلسلة عشق رعاة البقرعلى منتدى... (الكاتـب : angel of hell - آخر مشاركة : ادماان - المشاهدات : 29 )           »          (298) قصة زواج بالإتفاق - لين غراهام - الحزء الخامس من سلسلة زواج من الشرق - حصرياً (الكاتـب : حبى انا - آخر مشاركة : shymokhmys - المشاهدات : 20233 )           »          رواية ملكة الجليد بقلم( allegra (34 حصريا على منتديات همسات روائية- كاملة مع الرابط (الكاتـب : Allegra - آخر مشاركة : Yousef Ali - المشاهدات : 104165 )           »          رواية ليلة خاصة جداً الجزء السابع من سلسلة إحذروا اليونانيين العدد رقم 23 Ann Mcallister كاملة (الكاتـب : نورسين - آخر مشاركة : منةمحمد ضيف - المشاهدات : 224250 )           »          رواية كوني ملاذي..(9) للمبدعة ملاك..كاملة **إعادة تنزيل** (الكاتـب : بيانكا - آخر مشاركة : lamees omar - المشاهدات : 85292 )           »          رواية كبرياء راعي البقر (58) للكاتبة Charlene Sands .. كاملة (الكاتـب : deloo - آخر مشاركة : ريهان1 - المشاهدات : 203067 )

إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 11-24-2014, 11:32 PM   #11

katren

  عَضويتيّ : 4247
  تَسجيليّ : Sep 2013
مشآركتيّ : 1,027
 نُقآطِيْ : katren is on a distinguished road
شكراً: 8
تم شكره 19 في عدد 18 مشاركات
افتراضي رد: رواية كوخ بأخر المدينة ... بقلمي Vet SaRa - الفصل الثاني

merciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiii
katren غير متواجد حالياً  
من مواضيعي
رد مع اقتباس
قديم 11-25-2014, 12:11 AM   #12

Vet SaRa
alkap ~
 
الصورة الرمزية Vet SaRa

  عَضويتيّ : 9586
  تَسجيليّ : Sep 2014
مشآركتيّ : 551
 نُقآطِيْ : Vet SaRa is on a distinguished road
أنـٍُا :
منٌ : دولتي Egypt
شكراً: 36
تم شكره 43 في عدد 31 مشاركات
افتراضي رد: رواية كوخ بأخر المدينة ... بقلمي Vet SaRa - الفصل الثاني

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nagwa_ahmed5 مشاهدة المشاركة
   مبروك عزيزتى روايتك الأولى
حبيت اسلوبك قوى
وحبيت شقاوة ايلين فهل يا ترى هتختار مين آسر ولا محمد
فى انتظار باقى الأحداث

يا رب تعجبك اكتر واكتر ^^
Vet SaRa غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 11-25-2014, 12:17 AM   #13

Vet SaRa
alkap ~
 
الصورة الرمزية Vet SaRa

  عَضويتيّ : 9586
  تَسجيليّ : Sep 2014
مشآركتيّ : 551
 نُقآطِيْ : Vet SaRa is on a distinguished road
أنـٍُا :
منٌ : دولتي Egypt
شكراً: 36
تم شكره 43 في عدد 31 مشاركات
افتراضي رد: رواية كوخ بأخر المدينة ... بقلمي Vet SaRa - الفصل الثالث

الفصل الثالث

كانت كوثر هانم تجلس بجوار نادين متابعين أحد الأفلام على التلفاز عندما أعلنت الخادمة عن وصول الآنسة فريدة فنهضت كوثر بابتسامة واسعة لترحب بها بشدة: أهلا أهلا فيري حبيبتي
فريدة بابتسامة مماثلة: أهلا يا أنطي
كوثر بلوم: مش اتفقنا انك تقوليلي يا ماما ؟...انتي عارفة كويس أنه كان نفسي ربنا يرزقني ببنت بس النصيب كان آسر وبس وحاسه انه انتي تعويض ربنا ليا
فريدة متقربة: أكيد يا ماما كوثر دا شئ يشرفني
قم التفتت إلى نادين لتجز على أسنانها وهي تلقي عليها التحية: ازيك يا نادو؟ عامله ايه؟
نادين بملل: الحمدلله
قالت فريدة موجهه حديثها إلى كوثر: اومال آسر فين؟ لسه في الشركة؟
تنهدت كوثر: لا يا ستي سافر تاني
فريدة مستغربة: هو لحق يوصل عشان يسافر ؟
كوثر: ما باليد حيله الشغل الشغل من سنين وهو على كدا
فريدة بدهاء: هو محتاج واحده تبقى جانبه وتعرف تربطه في البيت وتلغي مواضيع السفر دي من دماغه خااالص
كوثر وقد فهمتها: الدور والباقي عليكي .... اتشطري انتي بس
فريده بخبث: وراه وراه لحد ما نتجوز ! هيروح مني فين؟
كوثر بسعاده: اهو كدا تعجبيني ... أنا هالاقي أحسن منك لابني فين؟
نهضت نادين مغادرة بـتأفف فقد بدأ التخطيط لتزويج والدها من تلك الافعى فريدة التي لا تطيق أيا منهما الأخرى على الرغم من أن فريدة تدعي حب نادين أمام الجميع لتنال رضاها حتى أن نادين كانت ستصدقها ولكنها اكتشفت حقيقتها بالنهاية وتدعو من الله دائما أن تكتشفها جدتها هي أيضل لتكف عن محاولة دفع والدها تجاه تلك الخبيثة...تابعت السيدتان الحديث غير عابئين بمغادرة نادين بل شعروا ببعض السعاده لتمكنهم من التحدث بحرية.
--------------------------------------------
بعد انتهاء يوم آخر اتجه كلا منهم إلى فراشه لينعم بنوم هادئ فقط العشاق من كانوا مستيقظين في ذلك الوقت....كان آسر ينام برفقة محمد في الغرفة ذات السريرين والتي علم آسر أنها تخص الجد والغرفة التي نام بها أول ليلة له في هذا المكان كانت غرفة إيلين وهي تنام بها الآن بينما جدها ينام في الدور العلوي على الأريكه بالرغم من إعتراض كلا من محمد وآسر على ذلك لكنه أصر متحججا بان ذلك أفضل حتى يتجه إلى عمله في الصباح دون أن يزعج أحدا....ظل آسر يفكر في إيلين وترتسم صورتها على سقف الغرفة أمام عينيه وهي تضحك فكم أحب ضحكتها و وجد نفسه يبتسم تلقائيا فهي الوحيدة التي استطاعت الدخول إلى عالمه وإعادة الضحكه إلى ثغره وعلى الفراش المجاور له كان محمد يرقد بنفس الحال ولا يختلف عنه كثيرا فهو كان يفكر في إسراء ورقتها وكم أعجبته بمرحها ومزاحها شعر أنه يعرفها منذ زمن ولكنه اضاعها وفجأة وجدها وكان ذهن إسراء منشغلا به كثيرا وتشاطره نفس الافكار.... وإيلين تنظر من نافذة غرفتها وعلى ثغرها إبتسامة هادئة تفكر فيما حدث منذ ثلاثة أيام...وتشرق الشمس وكلا منهم مستغرقا في أفكاره لتستعد إيلين مرتدية ملابسها لتعد الافطار لجدها قبل ذهابه إلى العمل. لحق بهم محمد و آسر ليشاركهما الإفطار.
آسر: أنا مش متعودة على القاعده كدا
الجد بهدوء: أنت تعبان ولازم ترتاح عشان ترجع لحياتك وشغلك تاني ولا ايه؟
توتر آسر ولكنه قال بهدوء: طب خليني اجي اساعدك في شغلك
الجد مندهشا: وأنت إيه اللي يعرفك في شغلى؟
آسر بفخر: أنا كنت باهتمام بالجنينة بتاعت البيت بتاعنا قبل ما انشغل بالشركة وكنت مخليها ولا الجنة
إيلين ضاحكه: ونعم التواضع بصراحه
محمد مستغربا: وانا اقول جسمك كدا ازاي يا ابن اللذينا !
الجد ضاحكا: أنت هتحسده ولا ايه؟
محمد مازحا: هي العضلات دي فيها حسد ولا هينفع
آسر بغيظ: حد قالك تبقى كسلان المهم يا جدو مصطفى موافق؟
استسلم الجد ناهضا: خلاص يا ابني اللي يريحك تعالا معايا
نهض آسر ولكنه استدار فجأة لمحمد قائلا: وانت مش جاي؟
محمد بلا مبالاه: لا يا عم ماليش في هدت الحيل دي
آسر مغيظا: بس ما تجيش تقولي عضلاتي وعضلاتك جسمي وجسمك
محمد ضاحكا: لا ما تخافش يا سيدي أنا اصلا هاقوم أتمشى في المنطقة شوية
حث الجد آسر على الاسراع فغادر مسرعا دون إضافة كلمة أخرى ليلتفت محمد بتردد إلى إيلين قائلا: هو ... هو... هو بيت الآنسه إسراء بعيد عن هنا ؟
إيلين محاولة إخفاء ضحكتها: مش أوي بس بتسأل ليه؟
توتر محمد: لا ابدا عادي... أنا هاقوم اتمشى شوية عن إذنك
لم تستطع إيلين أن ترد فقد كانت تحاول كتم ضحكاتها بقدر المستطاع حتى لا تخرج أمامه ولكن ما إن خرج حتى انفجرت ضاحكة فقد لاحظت نظرات كلا منهما للآخر بالامس ولكن لم تجد فرصه مناسبة لتحادث صديقتها: والله وشكلك وقعتي في المحظور يا سوسو انتي والكابتن
----------------------------------------
كانت كوثر تجلس مطالعة أحد الصحف عندما ظهر جاسر ليتناول كوب العصير الخاص بها ويجلس ليتناوله بتلذذ واضح فنهرته قائلة: ما تروح تجيب لنفسك! ولا تقول لحد من الخادمين يجيبهولك! لازم تشرب من كوبيتي يعني؟
جاسر مداعبا: ما عشان أجري وراكي يا عسل
كوثر متنهده: اللهم طولك ياروح! وبعدهالك يا جاسر!
جاسر ببراءة: هو أنا عملت حاجة يا عمتو؟ دا انا حتى غلبان
كوثر: اه غلبان والغلبان بقى يخلي عيلة صغيره تفضل بره البيت للساعه 2 بليل!
جاسر ببرود: مش انتي قولتيلي افسحها؟ واديني فسحتها مضايقة بقى ليه دلوقتي؟
كوثر بغيظ: انت البعيد ما بتحسش! قولتلك فسحها مش افسدها مش ضيعها
جاسر بتمعن: البنت رجعتلك صاغ سليم ليه كل دا ؟
كوثر بعصبية: عشان حضرتك هتخليها تبقى زيك ومش هنقدر عليها
جاسر بملل: خلاص ما تقوليليش فسحها تاني
كوثر: يا شيخ روح انت وفسحك دي انا لو كنت اعرف انك هتأخرها كدا ما كنتش خلتها تروح معاك من أصله
جاسر ناهضا: أنا رايح اوضتي أحسن ما يجيلي العصبي
لاحقته كلمات كوثر الاخيره وهى تقول بصوت مرتفع: دا انا اللي مرارتي هتتفقع بسببكوا !
تنهد جاسر بمجرد وصوله إلى الطابق العلوي ليتجه إلى غرفته لينام قليلا قبل أن يعاود الخروج مرة أخرى عندما سمع صوت نحيب منخفض يأتي من غرفة نادين فاتجه إليها ليجدها جالسة تحاول أن توقف نهر الدموع الذي يسري على خديها فاقترب منها قائلا بشفقه: مالك يا نادو ؟ بتعيطي ليه ؟
نادين من بين دموعها: بابا يا جاسر! بابا مش بيحبني!
جاسر مهدئا: لا ما تقوليش كدا مافيش أب مش بيحب بنته
نادين بعصبيه: بس أنا بابايا مش بيحبني
جاسر بقلق: طب اهدي بس وقوليلي اللي حصل
نادين بعصبية مع انها ازدادت: أنا باشوف صحابي وكل واحد منهم مع باباه وباباهم بيفسحهم ويقعد معاهم وساعات بيذاكرلهم بس أنا بابايا فين؟ أنا على طول صحابي بيقولولي انه عمرهم ما شافوه ونفسهم يعرفوا شكله ايه! مش باقدر أقولهم اني انا نفسي مش باشوفه!
انفجرت نادين في البكاء من جديد وجذبها جاسر إليه ليضمها بحنان مشفقا على حالها فهي يتيمة وليست بيتيمة فوالدها على قيد الحياة ولكن كعدم وجودها بالضبط وحاول أن يخفف عنها فقال بمرح: هي كل البنت بتموت في النكد والعيط كدا ليه؟ ياباااااااي عليكوا وعلى نكدوا
ضحكت نادين من لهجته: بس يا جاسر بدل ما أقول لمرام
جاسر عاقدا حاجبيه: مرام مين؟
نادين بدهشه: مرام يا ابني اللي عرفتني عليها لما خرجت معاك
جاسر متذكرا: اااه مرام ! انتي لسه فاكراها ؟ دا انا فركشت معاها خلاص
نادين بصدمه: انت لحقت اصلا تظبط معاها اما تفركش ؟
جاسر ضاحكا: اومال دا انا جاسورة على سن ورمح يا بنتي
نادين: ههههههههه دا على كدا مافيش واحدة بتعمر معاك بقى
جاسر بزهو: انا يا بنتي البنات بتترمي تحت رجلي أشكال والوان فليه افضل مع واحده بس وانا ممكن ادوق من كل صنف ولون؟
نادين وهي تقلب كفيها: ربنا يهديكي يا عمي
جاسر بفزع: عمي؟ عمي ايه بس؟ ما احنا كنا كويسين قلبتي ليه؟
نادين بسخرية: اصل المفروض انك تبقى قدوتي بس قدوة إيه بقى بعد الكلام دا
جاسر: هههههههههههه مش لما ابقى قدوة لنفسي ابقى قدوتك كفاية آسر قدوة واحدة في البيت دا ! البيت اللي فيه قدوتين يولع
نادين: هههههههههههه ماشي يا جاسورة
جاسر منصرفا: أنا هاروح أنام شوية سلام
ودعته نادين مبتسمة ولكن بمجرد أن تذكرت والدها حتى عاد الحزن ليخيم على ملامحها.
-------------------------------------
كان محمد يسير في الطريق يتأمل ما حوله فهذه المنطقة تشبه الغابات لم يرى قط منظر الريف فقط كان يسمع عنه والآن بعد أن رأه أحبه ولا يريد أن يتركه ولا يريد ترك إسراء أيضا.إسراء هل يا ترى تُفكر فيه مثلما يفكر هو فيها ؟ هل شعرت بانجذاب نحوه أم إنه شعور من طرف واحد ظل يفكر ويفكر حتى وصل إلى منزل كانت تقف أمامه فتاة تقوم بنشر الملابس المغسولة في الساحة الامامية للمنزل.التفتت فجأة حاملة السلة فارغة لتدخل فرأها ورأته فشع وجهها بابتسامة حلوة ليقابلها بالمثل .خرج والدها ليناديها فرأها تتطلع على ذلك الغريب فناداها بقوة: إسراء! واقفة بتعملي ايه عندك؟
إسراء بتوتر: ولا حاجه جايه أهو
والدها بشك: مين دا ؟
شعر محمد بتوتر الجو وسوء الظن الذي قد يخطر ببال والدها فتقدم معرفا نفسه: أنا الكابتن محمد الطيار في الطيارة اللي وقعت من كام يوم
والدها وقد ارتاح: اه اهلا يا ابني ... أنا حسني والد إسراء..أكيد شوفتها امبارح لما زارت إيلين مش كدا ؟
محمد مبتسما: تشرفنا يا أستاذ حسني...اه امبارح ولما شوفتها قولت أسلم بس مش اكتر
حسني مبتسما: طب اتفضل اشرب معانا حاجة يا ابني
محمد بتوتر: لا مافيش داعي مش عايز اعمل ازعاج
حسني بلوم: ازعاج ايه بس؟ تعالا والا هازعل منك
انصاع محمد في النهاية لرغبة والد إسراء على أمل أن يراها لفترة أطول وتعرف على والدتها أيضا و إخوتها الصغر فقد كانت إسراء أكبرهم سنا.جلس الجميع يتسامرون حتى حان موعد الغداء فأصرت عليه والدة إسراء أن يبقى فقد دخل قلبها بشدة وارتاحت له فبقى معهم وما إن اختلى محمد بوالد إسراء حتى قال فجأة بدون مقدمات: أستاذ حسني... أنا طالب ايد في الآنسة إسراء !
صدم الاب من هذه السرعة فهو يعلم أنه لم يلتقيها غير الامس فما هذا التسرع والطيش؟
محمد متابعا: أنا عارف انت بتفكر في ايه بس مش هاقولك غير انه ساعات بتقابل ناس وتفضل تكلمهم طول العمر ومع ذلك مش بتستريحلهم ولا بينزلولك من زور وناس تانيه من أول قاعدة بتحس أنك بقيت منهم وانك تعرفهم من زمان ودا كان احساسي مع الآنسة إسراء ومعاكوا فياريت ما تكسفنيش وفكر في الموضوع براحتك
ابتسم والد إسراء: وانت دخلت قلبي وقلبنا كلنا حسب ما شوفت يعني بس بردوا لازم ناخد رأي العروسة وكمان نسأل عليك
محمد مسرعا: خد وقتك يا أستاذ حسني ... عن إذنك أنا بقى لازم أمشي
حسني مودعا: مع السلامه يا ابني
وبعد انصراف محمد طلب حسني من ابنته القدوم ليخبرها بما حدث ويأخذ رأيه فهو لم ينتبه إلى انها سمعت كل حرف نطق به محمد فهي لم تكد تبتعد حتى بدأ في الحديث فلم تتمالك نفسها حتى تبقى وتسمع ما حدث وكان جاوبها أن ابتسمت ونظرت للارض من ثم ركضت إلى غرفتها مسرعة فابتسم الوالد: السكوت علامة الرضا !

التعديل الأخير تم بواسطة رنا20 ; 11-25-2014 الساعة 11:24 AM
Vet SaRa غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 11-25-2014, 09:10 AM   #14

قيثار
 
الصورة الرمزية قيثار

  عَضويتيّ : 7837
  تَسجيليّ : Jun 2014
مشآركتيّ : 113
 نُقآطِيْ : قيثار is on a distinguished road
شكراً: 0
تم شكره 0 في عدد 0 مشاركات
افتراضي رد: رواية كوخ بأخر المدينة ... بقلمي Vet SaRa - الفصل الثاني

بسم الله
ما شاء الله


بداية اكثر من رائعه من حضرتك
وهذا فعليا هو المتوقع
في هذا الصرح الادبي العظيم
وسط كوكبة ولا اجمل من الاديبات الرائعات والادباء الرائعين




شكرا جزيلا لكل ما هنا
وانتظر الجديد من حضرتك



تحياتي وودي واحترامي




قيثار
قيثار غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 11-25-2014, 05:42 PM   #15

سارا سوسو

  عَضويتيّ : 2371
  تَسجيليّ : Mar 2013
مشآركتيّ : 1,607
 نُقآطِيْ : سارا سوسو will become famous soon enoughسارا سوسو will become famous soon enough
شكراً: 0
تم شكره 11 في عدد 9 مشاركات
افتراضي رد: رواية كوخ بأخر المدينة ... بقلمي Vet SaRa - الفصل الثالث

انا قلت الصناره غمزة وانه محمد واسراء رح تكون حلقت الوصل بين الين واسر
شكراا لكي واترقب جديدك بشوق
سارا سوسو غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
رومانسية, رواية, كوخ

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع

Facebook Comments by: ABDU_GO - شركة الإبداع الرقمية

Bookmark and Share


الساعة الآن 10:35 PM

أقسام المنتدى

الأقــســـام الــعـــامــة و الثـقافـية | همسات الاسلامي | همسات العــــام | همسات للبحوث و المعلومات العامة | الأخبار الخفيفة | همسات للسياحة و السفر | الأقــســـام الرومـانســية | همسات رومانسية العام | همسات روايات عبير | روايات عبير المكتوبة | همسات روايات أحلام | روايات احلام المكتوبة | قلوب همسات الرومانسية | همسات للروايات الرومانسية المترجمة | همسات للقصص المترجمة القصيرة | ورشة عمل مشرفي المترجم | همسات للقصص الرومانسية المترجمة المصورة | همسات للاقترحات و الطلبات و المواضيع الجانبية | قسم خاص لهمسات الرومانسي | همسات للقصص و الروايات المنقولة | نبض المشــاعر | همسات للخواطر و الأشعار المنقولة | الأقــســـام الأســرية | همســات لتربية الطفل | همسات للاشغال اليدوية | همســات للديـكور | مطبخ همســات | همسات للرشاقة و الرجيم | همســات للطب و الصحة | كتب و مجلات الطبخ | استشارات فى الوصفات | اكلات لأشهر الشيفات | الاكلات الرئيسية | المعجنات والمخبوزات و البسكويت | للحلويات الشرقية و الغربية | السلطات والمقبلات | المشروبات والمربات | اكلات خاصة للاطفال | أقــســـام المكتبة الادبـية | همســات للكتب العـالمية | همســات للكتـب و المؤلفات العربية | مكتبة الطفل | قصص و مجــلات ديزني | ورشة عمل مشرفي قلوب همسات | الأقــســـام الفنـية | الأقــســـام الترفيهية | الأقــســـام التقنية | الأقــســـام الاداريــة | همسات للأفــلام | الافــلام العربية و المسرحيات | الافــلام الاجنبية | همســات للأغـاني و الموسيـقي | الاغـاني العربـية | English Songs | همســات للـدرامـا التركـية | همســات للـدرامـا الاسـيوية | الافــلام الاسيوية المترجمة للعربية | المسـلسـلات الاسيـوية المترجمة للعربية | همسـات للانـمي | مقهى همسات | ملـتـقي الاعضـاء | العاب خفيفة و مسابقات | همسـات لبـرامـج الكمبـيوتـر و الجوال | همسات الفوتوشوب و التصمـيم | ورشة عمل خاصة بفريق اميرات الابداع | همســات للألعـاب الالكترونية | الارشـيف | الشكاوي و الاقترحات | المشرفين | الادارة | ورشة عمل مشرفي المترجم المصور | روايات عبير الجديدة | افلام الانمي | اكلات للرجيم واطباق صحية | همسات للمسلسلات | المسـلسـلات العـربـية | المسـلسـلات الاجـنبية | الافــلام الهـنديـة | المحـذوفــات | الافــلام التـركـية | روايات عبير دار النحاس | روايات عبير دار ميوزيك و المركز الدولي | روايات عبير القديمة و مكتبة زهران | روايات عبير مكتبة مدبولى و دار الحسام | روايـات بوليسية عالمية | همسات للكتب العربية الحصرية | همسات للاخبار السياسية | سلسلة أحلام من 1 الى 100 | سلسلة أحلام من 101 الى 200 | سلسلة أحلام من 201 الى 300 | سلسلة أحلام من 301 الى 400 | سلسلة أحلام من 401 الى 500 | همسات للروايات الرومانسية المكتوبة | المكتبة الخضراء | قصص ديزني الاجنبية | همســات للكتب العـالمية الحصرية | الأنمى المترجم-ANIME TRANSLATOR | مسلسل ما ذنب فاطمة جول؟ | المسلسلات التركية | فعاليات رمضان | دروس رمضانية | كتب و مجلات الطبخ الحصرية | سفرة رمضان 1434 | ورشة عمل أميرات الرومانسية | أخبار الصحة و الطب | شروحات البرامج و الكمبيوتر | سلسلة ارسين لوبين | تعالوا نتعارف | تعالوا نتعارف | همسات الاخبارية | همسـات للتاريخ و الحضارة | همسات للتنمية البشرية | الاخبار الثقافية و الادبية | دورات و دروس التصميم | ملحقات برامج التصميم | تصميمات الاعضاء | همسات للموسيقي | انظمة التشغيل | برامج الحماية | برامج الفيديو و الصوتيات | طلبات واستفسارات الكمبيوتر | برامج المحادثة و ملحقاتها | برامج الصور و التصميم | ورشة الاسيوي | روايات باربرا كارتلاند | مجلة اميرات ديزني | قصص و مجلات وينى الدبدوب | قصص الاطفال المكتوبة | الأقــســـام الاجـنـبـية والـمترجـمة | قلوب همسات المصورة | ورشة عمل قلوب همسات المصورة | الدراما الاسيـوية المترجمة للانجليزية | القصص القصيرة المنقولة | القصص والروايات الطويلة المكتملة | همســات لتعليم الاطفال | الأقــســـام الأدبية من ابداع الاعضاء | همسـات للمانجا | Hidden Object Games | Puzzle & Match 3 Games | Action/Adventure Games | Dash/Strategy/Time Management Games | Tycoon/Build Games | ورشة فريق الفراشات | Harelquin English Manga | Shooter Games | مانجا One Shot | Racing Games | المسـلسـلات المدبلجة | الكتب الإسلامية | اجاثا كريستى | سلاسل روايات مصرية للجيب | سلسلة رجل المستحيل | سلسلة ملف المستقبل | سلسلة ما وراء الطبيعة | روايات زهور | روايات غادة | English Library | Romance | Action - Crime - Suspense | Paranormal - Horror | الدواوين والدراسات الشعرية | سلسلة اجمل حكايات الدنيا | دورة الوان ( منتهية ).. اعداد moony | منتدى الاقتراحات والطلبات والمواضيع الجانبية | ورشة عمل فريق الموج الأزرق | احتفال همسات روائية بعيد ميلادها الخامس | روايات عبير المكتوبة بواسطة فريق الفراشات | روايات أحلام المكتوبة بواسطة فريق الفراشات | همسات حب | منتدى الاقتراحات والطلبات والمواضيع الجانبية | رحلات إلى بلادنا العربية الجميلة | مــول همسـات روائية | مــول همسـات روائية | Forum Français | Romance | Drama et Humor Comedie | Action et Policier et Crime | كتب التنمية البشرية وإدارة الأعمال | Divers à Classer | Cuisine et Recette | تصميمات إسلامية | تصميمات عامة | روايات أحلام بصيغة txt ـ للقراءة بواسطة الجوال | روايات عبير بصيغة txt ـ للقراءة بواسطة الجوال | ورشة عمل للاشغال اليدوية | مجلة ناشيونال جيوغرافيك العربية | همسات للصور | صور و توبيكات الماسنجر | فواصل وايقونات لتزيين المواضيع | صور المناظر طبيعية | همســات لنغمات الجوال | نغمات دينية | نغمات الزمن الجميل | نغمات حديثة | الموسيقي العربية | الموسيقي الأجنبية | همسات للاستشارات القانونية | القرارات الادارية | صور رومانسية | الاخـبار الرياضية | نغمات موسيقية | دار الأزياء و الأناقة | المسابقة الرمضانية 1434 | ورشة عمل همسات ميكس | همسات ميكس للمترجم | القصص الرومانسية المترجمة المصورة القصيرة | مملكة همسات الخيالية | ورشة عمل مملكة همسات الخيالية | سلسلة أحلام القديمة | اشهي الوصفات فيديو | فريق قلوب همسات الروائي | دورات تعليم الفوتوشوب | دورة تعليم فوتوشوب cs6..اعداد dody | قلوب همسات الزائرة المكتملة | فريق همسات السرية | عالم أدم | العناية والجمال | القصص الخيالية الرومانسية المترجمة المصورة | قسم للاقتراحات و المواضيع الجانبية | سلاسل الروايات الرومانسية المترجمة | سلاسل القصص الرومانسية المترجمة المصورة | همسات لطلبات الكتب | أدوات إصلاح الويندوز و تحسين أداؤه | احتفال همسات روائية بعيد ميلادها الاول | برامج الجوال | متصفحات الانترنت و برامج التحميل | ارشيف الافلام | أخبار مصر | أخبار عربية و عالمية | روايات عبير الجديدة الحصرية | روايات عبير مكتبة مدبولى و دار الحسام الحصرية | ورشة خاصة | مجلس الادارة | ارشيف المسابقة الرمضانية 1434 | رمضان 1435هــ (2014م) | همسات روحانية | المسابقة الرمضانية 1435 | صحتك في رمضان | ورشة عمل رمضان | ارشيف قلوب همسات | قصص الليالى العربية الرومانسية المترجمة المصورة | القصص التاريخية الرومانسية المترجمة المصورة | همسات للكنوز الرومانسية المفقودة | ورشة عمل كنوز رومانسية مفقودة | قصص رومانسية مصورة مترجمة منقولة | روايات رومانسية منقولة | تدريب المشرفين | اقسام الأنمي و المانجا و الكرتون | همسات للكرتون | مسلسلات الأنمي | قسم المانجا المستمرة | قسم المانجا المكتملة | افلام الكرتون | مسلسلات كرتون | عالم اطفال همسات | علوم اللغة والبلاغة | قسم المخللات | ورشة همسات للديكور | ورشة عمل للمقهى | مسابقة همسات روائية للنشر | ورشة خاصة بفريق العمل | الروايات المشاركة في مسابقة النشر | سلسلة صرخة الرعب | ورشة خاصة بالمطبخ | ورشة عمل قصص و روايات منقولة | قلوب همسات الغير مكتملة | دورة لتعليم أغلفة الروايات .. اعداد anvas_alwrd | احتفال همسات روائية بعيد ميلادها الثاني | افلام رومانسية | أفلام الاكشن و الخيال العلمي | أفلام الرعب | فريق جنيات همسات | فريق اميرات همسات | صور نجوم ونجمات | صور فنانين و فنانات عالم الغناء | صور دراما و افلام | أماكن و روايات | Saga et Serie | ورشة المكتبة الفرنسية | Written Romantic Novels | رمضان 1436هــ (2015م) | المسابقات الرمضانية | همسات روحانية | صحتك في رمضان | أرشيف رمضانيات | مسابقة مساجد حول العالم - اعداد marwa tenawi | مسابقة معالم تاريخية - اعداد زهرة الاقحوان | سفرة رمضان | مسابقة الكلمة المفقودة - اعداد تماضر | المسابقه الثقافيه العامه - إعداد روحي الأمل | ختم القران في رمضان - برعاية الوجس | رمضان أحلي مع سوما - إعداد سما عماد | حدث في رمضان - اعداد Shaymaa | منوعات قلوب همسات واقعي اجتماعي | الحياة الزوجية والاسرية | عروس همسات | فساتين زفاف وخطوبة | اكسسوارات العروس | نصائح وترتيبات | طرق التخسيس وانقاص الوزن | زيادة الوزن والتخلص من النحافة | التمارين الرياضية | فن الاتيكيت والتعامل مع الآخرين | التوجيهات الزوجية | العناية بالبشرة | العناية بالشعر و تسريحاته | العناية بالجسم | المكياج و العطور | Video Clips With Lyrics | قلوب همسات الغربية الحصرية المكتملة | قلوب همسات الغربية الحصرية القصيرة | قلوب همسات الشرقية الحصرية القصيرة | قلوب همسات الشرقية الحصرية المكتملة | روايات رومانسية مترجمة منقولة | ألغار وقصص بوليسية للأطفال | القصص والروايات بلهجة مصرية المكتملة | احتفال همسات روائية بعيد ميلادها الثالث | همسات للروايات الخيالية الرومانسية المترجمة | منتدى الاقتراحات والطلبات والمواضيع الجانبية | ورشة عمل مشرفي المترجم الخيالي | ورشة خاصة لقسم الصور | احتفال همسات روائية بعيد ميلادها الرابع |



Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.

Ramdan √ BY: ! Omani ! © 2012
Ads Organizer 3.0.3 by Analytics - Distance Education
User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2017 DragonByte Technologies Ltd.
This Forum used Arshfny Mod by islam servant
Alexa Group By SudanSon
vEhdaa 1.1 by NLP ©2009